Wielu z nas z pewnością wraca pamięcią – jak w dzieciństwie bawiliśmy się do zmroku na podwórzu. Wtedy nie traktor zabawka a zwykły kijek i pomysłowość zastępowały wiele zabawek. Czasy gdy bawiono się w „państwa miasta”, „kapsle” odeszły do lamusa. Z tęsknotą wraca się do czasów zabawy w dom, gdy pączki robiło się z piasku a zupa była z liści.
Autor: Haylee Sherwood
Źródło: http://www.flickr.com
Teraz dzieci nie wyobrażają sobie życia bez telewizji czy komputera a producenci zabawek, doręczają gotowe zabawki do przedszkola – . Przedszkole jest dla maluchów miejscem, w którym mają okazję do gromadzenia doświadczeń, od chwili gdy w szatni zdejmą kurtkę i obuwie, aż do momentu, gdy pod opieką dorosłych opuszczą przedszkole.
Można wymienić sytuacje, w których przedszkolaki uczą się dużo i skuteczni. Są to: zabawy spontaniczne i pouczające. Sytuacje zorientowane na wykształcanie umiejętności porządkowych, zajęcia wychowawcze oraz takie wydarzenia, w których uczestniczą przedszkolaki, np.: uroczystości, spacery, wędrówki. Dzieci bardzo lubią się bawić w przedszkolu klockami, traktorem, lokomotywą, zwierzątkami, z ochotą bawią się również na placu zabaw, a także lubią się uczyć i wypełniać karty pracy. Dodatkowo przedszkole organizuje dzieciom warunki do samodzielnego wykonywania zadań a także stwarza dzieciakom warunki wyboru dowolnej aktywności. Nauczyciele w przedszkolu wciągają dzieci do zabawy.
Kliknij bez obaw ten odnośnik i użyj źródła, by dowiedzieć się więcej wiadomości na prezentowany w tym miejscu temat – one też Cię zainteresują!
Stosują zagadki, aby zainteresować przedszkolaki przedmiotem zajęć. Dają dzieciom rady podczas malowania. Nauczyciele w przedszkolu udzielają pochwał dzieciom, dopingują do działania, tworzą ekspozycję prac swoich wychowanków.
Autor: regan76
Źródło: http://www.flickr.com
Zwracają się do dzieci po imieniu, aby zaabsorbować określone dziecko, które nie chce słuchać poleceń. Prowadzą z dziećmi pogawędki siedząc z nimi w kółku. Stosują zmianę aktywności przedszkolaków – pogadanka, zabawa ruchowa a także śpiewanie piosenek, rysowanie, zabawa swobodna. Dzielą dzieci na zespoły, różnicują z nimi pracę. Starsze dzieci samodzielnie wycinają oraz przyklejają na karton kolorowe wycinanki, podpisując własną pracę imieniem, młodsze dzieci kolorują gotowe obrazki.